Zameldowania na pobyt czasowy można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się  pisemnym pełnomocnictwem udzielonym na podstawie art 33§ 2 Kodeksu postępowania administracyjnego. 
Wymagane dokumenty: • wydrukowany i wypełniony druk „Zgłoszenie pobytu czasowego” (odrębny dla każdej osoby meldującej się, także dziecka) zawierający potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. • dowód osobisty lub paszport • dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, którym może być: umowa cywilno-prawną, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu – do wglądu ( w oryginale) • w przypadku zgłoszenia zameldowania na pobyt czasowy przez pełnomocnika dodatkowo : -pisemne pełnomocnictwo do czynności zameldowania -dowód osobisty lub paszport pełnomocnika   Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy wydawane jest osobie na jej wniosek (art.32 ust 2). Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł. 
Miejsce złożenia dokumentów REFERAT SPRAW OBYWATELSKICH, Radzymin ul. Konstytucji 3 Maja 19 Pokój nr 2 - stanowisko ds. ewidencji ludności 
Opłaty Czynności zgłoszenia zameldowania nie podlegają opłacie skarbowej. Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom  i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej - opłatę skarbową uiszcza się w Referacie Spraw Obywatelskich albo bezpośrednio na następujący rachunek bankowy: 
Urzędu Miasta i Gminy Radzymin  w Alior Bank Spółka Akcyjna,  nr konta  75 1060 0076 0000 3210 0015 1708 
Wniosek o zameldowanie na pobyt czasowy można złożyć również w formie dokumentu elektronicznego z wykorzystaniem centralnej usługi zamieszczonej na platformie ePUAP pod adresem www.epuap.gov.pl lub na stronie www.obywatel.gov.pl, W celu skorzystania z ww. usługi niezbędne jest posiadanie Profilu Zaufanego na platformie ePUAP2, który służy do  potwierdzenia tożsamości oraz podpisywania przesyłanych do urzędu dokumentów. 
Do elektronicznego zgłoszenia należy załączyć: • dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu lub w razie niemożności jego uzyskania - skan (odwzorowanie cyfrowe) • dokument elektroniczny zawierający oświadczenie, właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, potwierdzające pobyt w tym lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania - skan (odwzorowanie cyfrowe) • w przypadku zameldowywania przez pełnomocnika: elektroniczny dokument pełnomocnictwa uwierzytelniony Profilem Zaufanym ePUAP lub podpisem kwalifikowanym (udzielającego pełnomocnictwa) 
Termin i sposób załatwienia Bez zbędnej zwłoki. 
Inne informacje Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia, do tego miejsca. Zameldowanie ma charakter rejestracyjny. 
Wzór pełnomocnictwa       
Podstawa prawna Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2017 r., poz.657 z późniejszymi  zmianami) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257)  Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016r. Poz. 1827, z 2017r.poz.624 późniejszymi  zmianami)            Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2411) Wniosek - Zgłoszenie pobytu czasowego   |