Wydział/Jednostka prowadząca REFERAT SPRAW OBYWATELSKICH 
Wymagane dokumenty Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego. 
- Dowód osobisty lub paszport (dla osoby niepełnoletniej nieposiadającej dokumentu stwierdzającego tożsamość należy przedłożyć skrócony odpis aktu urodzenia). Dla cudzoziemca: paszport, karta pobytu, a w przypadku obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA oraz Szwajcarii inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo.
 
- Wypełniony formularz meldunkowy
 W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo: 
- Pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania;
 
- Dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.
 
 
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać także poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą www.epuap.gov.pl 
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy , opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu. 
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu. 
W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące) - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące). 
Miejsce złożenia dokumentów Referat Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta i Gminy Radzymin Pokój nr 2 - stanowisko ds. ewidencji ludności tel. 22 667-67-67 wew. 705 
Opłaty Czynności wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej. Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej - opłatę skarbową uiszcza się w Referacie Spraw Obywatelskich albo bezpośrednio na następujący rachunek bankowy: Urzędu Miasta i Gminy Radzymin w Alior Bank Spółka Akcyjna  nr konta 75 1060 0076 0000 3210 0015 1708 
Termin i sposób załatwienia: Wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego. 
Podstawa prawna Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności, Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. 
Tryb odwoławczy BRAK 
Inne informacje: Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące jest zobowiązana wymeldować się. Zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego, zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego. Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego   |